کتاب تفکر سیستمی برای تغییر اجتماعی | دیوید استرو

کتاب تفکر سیستمی برای تغییر اجتماعی | دیوید استرو

کتاب «تفکر سیستمی برای تغییر اجتماعی: راهنمای کاربردی برای حل مسائل پیچیده، جلوگیری از عواقب ناخواسته و دستیابی به نتایج پایدار» نوشته دیوید پیتر استرو (2015) توسط علی اصغر سعدآبادی و ندا آرامی پور ترجمه شده و در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شده است. 
این کتاب در بکارگیری تفکر سیستمی، برای رفع مشکلات اجتماعی کمک بسیاری می کند. راهنمایی لازم برای تفکر سیستمی کاربردی ارائه می دهد و فرد را به سمت مسیرهایی برای یافتن اهرم ها، استفاده از داستان های سیستمی و توانایی داشتن چشم انداز هدایت می کند. در کنار روش های ارائه شده، مثال ها و نمونه های بسیاری را مورد بررسی قرار داده، به افراد نشان می دهد که تنها داشتن نیت های خوب برای کسانی که به دنبال پیشرفت پایدار در زمینه مسائل اساسی اجتماعی هستند، کافی نیست و باید در جهت تغییر سیستمی تلاش کرده و تفکر سیستمی را به عنوان یک روش در زندگی خود به کار گیرند.
استرو با بکارگیری نمونه های اجتماعی بسیار به خواننده نشان می دهد که چگونه به کمک زبان و ابزار نظریه سیستمی، می توان دلایل ریشه ای و اصلی مسائل را بهتر شناخت و علاوه بر آن توضیحات شفافی را برای ایجاد تغییرات پایدار، با استفاده از نقاط اهرمی ارائه می کند. (+)

دیوید در سال 1950 در نیویورک متولد شد و در خانواده ای با ریشه های بشردوستانه قوی و متعهد به تغییرات اجتماعی بزرگ شد. او در ادامه شرکت Innovation Associates را تأسیس کرد، شرکت مشاوره پیشگام در حوزه یادگیری سازمانی، که اساس کلاسیک مدیریت "رشته پنجم" را تشکیل داد. دیوید علاقه زیادی به کمک به افراد در ارتباط با یکدیگر در خدمت کل دارد و نزدیک به 25 سال است که آنها را قادر می سازد تا تفکر سیستمی را در ابتکارات تغییر اجتماعی اعمال کنند. او اخیراً به همراه همسرش مرلین پل (نویسنده کتاب «وقتی نمی‌توانی کلیدهایت را پیدا کنی سخت است تفاوت ایجاد کنی») و پسرش جاناتان به منطقه سانفرانسیسکو نقل مکان کرده‌اند. (+)

فهرست کتاب
  1. تفکر سیستمی در بستر اجتماعی
  2. تفکر سیستمی برای تغییر اجتماعی
  3.  قدرت زبان در ساخت داستان‌ها 
  4. فرایند تغییر چهار مرحله ای
  5. تفکر سیستمی در مواجه با چهار چالش مدیریت تغییر
  6.  استعاره تفکر سیستمی را به عنوان داستان‌سرایی 
  7. شکل دادن آینده

لینک‌های مفید:
۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدیریت سیستم‌ها
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی