پادکست تفکر سیستمی | پیمان اکبرنیا

پادکست تفکر سیستمی | پیمان اکبرنیا

این روزها پادکست گوش دادن، اقبال زیادی دارد. شاید به دلیل اینکه کسی فرصت یا حوصله مطالعه ندارد. هر چند که پادکست گوش دادن، جای مطالعه را نمی‌گیرد ولی کارکرد خود را دارد. یک مزیت دیگری که دارد این است که در زندگی شلوغ این روزها و کمبود زمان، شاید عده‌ای زیادی خیلی از وقتشان را در مسیر می‌گذرانند. در اتوبوس، تاکسی، ماشین شخصی، مترو و... . این‌ فرصت‌ها، در ظاهر فرصت‌های مرده‌ای است که نمی‌شود کاری کرد ولی از همین لحظات می‌توان استفاده کرد و شاید یکی از بهترین راه‌هایش گوش دادن به پادکست باشد.

از طرف دیگر چون این نیاز وجود داشته و به تعبیری تقاضا برای پادکست زیاد شده، کیفیت کار پایین آمده است. (هر وقت تقاضا خیلی زیاد می‌شود، معمولا در طرف عرضه، کیفیت‌ها کم می‌شود) لذا باید به دنبال بهترین بود. جنس پادکست هم مثل کتاب نیست. شما کتاب را برمی‌دارید، فهرست را می‌بینید، ورق می‌زنید، یک نگاه اجمالی می‌اندازید و خوشتان می‌آید و می‌خرید و احتمالا بخوانید ولی پادکست اینگونه نیست. درست است که یک کاور و عکس (همان طرح جلد در کتاب) دارد و یک کپشنی هم زیر آن می‌نویسند (که شاید کار فهرست کتاب را انجام دهد) ولی باز هم کافی نیست و به آنها نمی‌شود اعتماد کرد. چه بسیار زمان‌هایی که برای پادکست‌های طولانی گذاشته شده ولی در آخر فهمیده‌ایم که وقت خودمان را تلف کردیم. یک راهش خواندن نظرات و بازدیدهایی است که از آن پادکست شده است و راه بهترش معرفی پادکست‌های خود به همدیگر.

در این سلسله پست‌ها به معرفی پادکست‌های خوب و مفید در عرصه مدیریت سیستم‌ها پرداخته می‌شود. 

اولین پادکست، با موضوع تفکر سیستمی، گفتگویی با پیمان اکبرنیا است که این گفتگو توسط رادیو کارنکن منتشر شده است. (توضیح سایت رادیو کارنکن: پادکست کارنکن داستان آدم‌هاییه که با شغلشون زندگی می‌کنن. آدمهایی که وقتی سر کارشون هستن، لازم نیست مدام به ساعت نگاه کنن که کی کار تموم میشه و وقت زندگی کردن میرسه. توی پادکست کارنکن در مورد مسیر شغلی آدمها باهاشون گفت و گو می‌کنیم)

 

پیشنهاد می‌کنم که این پادکست را گوش دهید. اگر خلاصه‌ای از آن تهیه کردید،‌ خوشحال می‌شویم که برایمان بفرستید تا در ادامه و تکمیل این مطلب گذاشته شود تا بقیه نیز از آن استفاده کنند.

 


+ صفحه پیمان اکبرنیا در اینستاگرام

+ صفحه پیمان اکبرنیا در متمم

+ صفحه پیمان اکبرنیا در ویرگول

+ صفحه پیمان اکبرنیا در لینکدین

+ بحث سیستم‌های پیچیده در برنامه موتور جستجو با حضور پیمان اکبرنیا

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدیریت سیستم‌ها
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
بایگانی